درباره من

از بازی‌ساز نوجوان تا توسعه‌دهنده‌ی چند‌منظوره

سلام! من یاسین هستم—طراح، توسعه‌دهنده، و عاشق دنیای دیجیتال. مسیر من با کامپیوتر از دوران نوجوانی آغاز شد؛ زمانی که روزانه بیش از ۸ ساعت غرق بازی‌های رایانه‌ای بودم. اما خیلی زود این علاقه تبدیل شد به یک هدف بزرگ‌تر: ساختن بازی‌هایی که خودم دوست دارم تجربه‌شون کنم.

شروع با بازی‌سازی

اولین قدمم در دنیای توسعه، آشنایی با نرم‌افزار Scratch بود. پروژه‌های ساده‌ای ساختم، اما محدودیت‌ها منو به سمت یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی سوق داد. بعد از تجربه‌ی کوتاه با Java، به Unity رسیدم—جایی که واقعاً احساس کردم می‌تونم دنیاهای خودم رو خلق کنم. با یادگیری زبان #C، پروژه‌هایی مثل Flappy Bird ساختم و کم‌کم وارد ساخت بازی‌های پیچیده‌تر شدم.

طراحی، انیمیشن و گرافیک

برای ساخت بازی‌های حرفه‌ای، نیاز به طراحی داشتم. فتوشاپ رو یاد گرفتم و انیمیشن‌سازی در یونیتی رو هم به مهارت‌هام اضافه کردم. حالا می‌تونستم تمام عناصر بصری بازی‌هام رو خودم طراحی و اجرا کنم.

ورود به دنیای وب

بعد از بازی‌سازی، به طراحی وب علاقه‌مند شدم. با وردپرس چند سایت برای مشتریان مختلف ساختم. سپس برای ساخت بازی‌های تحت وب، PHP و دیتابیس رو یاد گرفتم. اولین بازی آنلاینم رو ساختم، اما هدفم ساخت بازی‌های همزمان چندنفره بود. با یادگیری سرور، دیتابیس و استفاده از Unity Transport، موفق شدم بازی‌های همزمان آنلاین طراحی کنم.

توسعه اپلیکیشن و نرم‌افزار

با یونیتی اپلیکیشن‌های گرافیکی برای اندروید ساختم و نرم‌افزارهایی برای ویندوز توسعه دادم. بعد با زبان #C وب‌سایت شخصی‌ام رو از صفر کدنویسی کردم، هرچند در نهایت برای راحتی بیشتر، نسخه نهایی رو با وردپرس پیاده‌سازی کردم.

مهارت‌های تکمیلی

در مسیرم با Visual Basic آشنا شدم و چند اپلیکیشن اندروید باهاش ساختم. همچنین مهارت‌هایی مثل تدوین ویدئو، طراحی گرافیک، ساخت انیمیشن، و تجربه کار با دیتابیس‌ها رو به مجموعه توانایی‌هام اضافه کردم

چشم‌انداز من

من همیشه در حال یادگیری‌ام. هدفم خلق تجربه‌های دیجیتالی منحصر‌به‌فرد، کاربردی و الهام‌بخش برای کاربران هست. باور دارم که ترکیب خلاقیت، دانش فنی، و عشق به جزئیات می‌تونه هر پروژه‌ای رو به یک اثر هنری تبدیل کنه.